TRAIL

Trailová skupina je určena, pro zájemce a zájemkyně ve věku od 16-99 let, ke společným tréninkovým výběhům a přípravě k běhům v terénu.
(Kontaktujte nás)

Trail v angličtině znamená „cesta, pěšina, stezka.“ Dříve toto označení používali běžci pro terény vedoucí ve vysokých horách, na nichž bylo nutné překonat velké převýšení.

Dnes se tímto výrazem označují cesty a stezky s přírodním podkladem vedoucí klidně i mezi poli. Mohou vést klidně i tři metry od dálnice.

Trailový běh vždy poskytne jiný zážitek, než běh po rovných a zpevněných cestách. Trailový běh rozhodně vždy pomůže zpestřit trénink a navíc má mnohem větší tréninkový efekt, než běh po silnici a zpevněných – rovných, cestách.
Výhody trailu jsou zřejmé. Čím méně schůdný terén, tím více je běh fyzicky náročnější. Kdo trailový běh jednou sám vyzkoušel, naučí se jeho výhody rychle ocenit.

Všichni běžci v minulosti, běhali v tréninku minimálně jednou týdně přes „hory a přes doly“, aby natrénovali sílu, rychlost, koordinaci a vytrvalost. Jenom se tomu tehdy neříkalo trailrunning, ale fartlek, neboli hra s rychlostí. Jak je vidět – všechno už tu bylo.

Stálé střídání běhu do kopce, z kopce, střídání směru a tempa, vedou k tak mnohostranným změnám délky a frekvence kroků, že se to jen těžko dá efektivněji naučit  „náhražkami a různými cviky". Když k tomu ještě připočítáte nízko visící větve, kameny přes cestu, bludné kořeny a pařezy, je trailový běh náročnější než všechna koordinační cvičení dohromady.

Trailoví běžci nemusejí dokonce zařazovat ani tempový běh, protože běhání v terénu vyžaduje už samo o sobě průběžné měnění tempa. Tempo musíte stále přizpůsobovat aktuálnímu terénu. Jen velmi málokdy se vám naskytne při trailovém běhu příležitost běžet stejnoměrně a když jo, tak jste na silnici.

(zdroj:http://www.bezeckaskola.cz/)
Comments